Verwerking van persoonsgegevens, privacybeleid en AVG
Uw persoonlijke privacy is erg belangrijk voor Polhus, en we registreren uw gegevens op een veilige, beschermde manier. Polhus AB behandelt deze in overeenstemming met de huidige algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en andere op dit moment geldende Zweedse wetgeving inzake gegevensbescherming.
Polhus AB, org.nr. 556624-0296, e-mail:[email protected], is persoonsgegevensbeheerder voor de gegevens die u als klant aan Polhus AB verstrekt. De gegevens worden gebruikt zodat wij onze verplichtingen jegens u kunnen nakomen, zoals het bezorgen van uw bestelling, marketingactiviteiten en aanbiedingen die speciaal voor u zijn aangepast. Om hierin te slagen, moeten uw gegevens mogelijk worden gecoördineerd met andere registers en worden doorgegeven aan andere bedrijven binnen Polhus AB, en aan onze samenwerkingspartners. We documenteren ook de communicatie die we met u hebben, met als doel u beter van dienst te kunnen zijn.
Als klant heeft u het recht om op schriftelijk verzoek informatie te ontvangen over welke persoonsgegevens wij over u geregistreerd hebben en hoe deze gegevens worden gebruikt. U heeft ook het recht om ons te verzoeken onjuiste informatie over u te corrigeren of te verwijderen. U kunt uw toestemming voor het ontvangen van aanbiedingen en andere marketing op elk gewenst moment intrekken.
Bij het bestellen van een artikel dat rechtstreeks door een derde partij wordt verzonden, stuurt Polhus de gegevens die nodig zijn naar de betreffende partijen om de bestelling te kunnen voltooien.
Wanneer u gebruik maakt van de chat, kunnen persoonsgegevens zoals telefoonnummers, voor- en achternaam, adres, e-mail, IP-adres, die u zelf invoert worden bewaard met als doel om in de geschiedenis van eerdere chatsessies te kunnen zoeken.
Als u als klant ervoor kiest om een e-mail te sturen naar Polhus, wordt uw e-mailadres en e-mailgeschiedenis opgeslagen met als doel het makkelijker te maken om een case op te volgen en te beantwoorden.
Er wordt geen informatie doorverkocht aan derden.
Contactgegevens voor persoonsgegevensbeheerder
De persoonsgegevensvertegenwoordiger - wiens taak het is ervoor te zorgen dat persoonsgegevens correct worden verwerkt - bij Polhus Ab is Anton Troedson, [email protected].
Algemeen over de persoonsgegevensverwerking
Alle verwerking van persoonsgegevens vindt plaats in overeenstemming met de algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De verantwoordelijke voor de verwerking is Polhus AB.
Persoonsgegevens worden alleen bewaard zo lang als nodig is voor de doeleinden waarvoor ze zijn bedoeld of om te voldoen aan de verplichtingen op grond van toepasselijke wet- en regelgeving, waarna ze worden verwijderd. Als gegevens als onvolledig, onjuist of irrelevant worden beschouwd, heeft u het recht om te verzoeken deze te corrigeren of te verwijderen.
U kunt een uittreksel opvragen van de gegevens die we van u geregistreerd hebben. Voor het aanvragen van een uittreksel uit het register of correctie van gegevens, stuurt u een schriftelijk, ondertekend verzoek naar:
Polhus AB
Djäknegatan 31
211 35 Malmö
Zweden
Cookies
Een cookie is een klein tekstbestand dat door de webserver van Polhus wordt verzonden en op uw computer wordt opgeslagen. De belangrijkste taak van cookies is dus om het gebruik van onze website voor u te vereenvoudigen, om zo de gebruikservaring te verbeteren. Polhus maakt ook gebruik van diensten van derde partijen, die cookies kunnen gebruiken om de ervaring voor u als gebruiker te verbeteren. Een voorbeeld van dergelijk gebruik met tussenkomst van derden is het gebruik van de meettool Google Analytics.
U kunt ervoor kiezen om cookies van derden niet te accepteren, door deze link te volgen:
http://www.networkadvertising.org/choices
Offertes
Als u een offerte van ons heeft ontvangen is deze 14 dagen geldig, tenzij anders vermeld.
Betaling
De volgende betaalopties zijn beschikbaar:
Betalen met creditcard
U registreert uw kaartgegevens op een beveiligde pagina, waarna het bedrag van uw kaart wordt afgeschreven. De gehele transactie vindt plaats via een versleutelde verbinding en is zeer veilig. Zodra de bestelling gereed is, sturen wij uw goederen op.
Directe bankoverschrijvingen met Trustly
Wanneer u betaalt met directe overschrijving via Trustly, wordt u gevraagd uw bank te selecteren en in te loggen zoals u gewend bent. Kies vervolgens van welke rekening u wilt betalen en bevestig de betaling met de authenticatiemethode die u het liefst gebruikt. Dat is alles wat nodig is.
Directe bankoverschrijvingen met IDeal (uitsluitend Nederland)
Wanneer u betaalt met directe overschrijving via IDeal, wordt u gevraagd uw bank te selecteren en in te loggen zoals u gewend bent. Kies vervolgens van welke rekening u wilt betalen en bevestig de betaling. Dat is alles wat nodig is.
Vooruitbetaling via factuur
Een factuur wordt naar uw e-mailadres gestuurd zodra u uw bestelling heeft geregistreerd. U betaalt het geld net zoals u uw andere rekeningen betaalt. Wanneer het geld op onze rekening staat, sturen wij uw goederen op
Neem contact met ons op via [email protected] voor meer informatie.
Aankoop op rekening
Voor een aankoop op rekening werken wij samen met Ratepay GmbH.
Betaling van het totale orderbedrag is verschuldigd na ontvangst van de bestelling.
Indien een montagedienst bij ons is geboekt, geschiedt de betaling van het orderbedrag onafhankelijk van de montagedatum en direct na ontvangst van de bestelling.
Indien u "kopen op rekening" als betalingswijze kiest en er een effectief koopcontract tussen u en ons tot stand komt, zullen wij onze betalingsvordering aan Ratepay overdragen.
Bij de verwerking van de betaling via Ratepay stemt u in met de overdracht van uw persoonlijke gegevens en die van de bestelling aan Ratepay. Dit dient ter controle van uw identiteit en kredietwaardigheid, alsmede voor de afwikkeling van het contract met Ratepay.
Voor bestellingen van meer dan € 15.000 brengen wij het verschil tussen het totaalbedrag en € 15.000 in rekening als aanbetaling in verband met de bestelling.
Meer informatie over gegevensbescherming, kredietcontroles en betalingsvoorwaarden vindt u op Ratepay.
Montage
Na afronding van de aankoop nemen wij contact met u op om een geschikte week af te spreken om de dienst uit te voeren. Bij het plannen van de service gaan we uit van de gewenste bezorgweek, als deze niet is opgegeven gaan we uit van de vroegst mogelijke bezorging. U kunt de overeengekomen week voor de uitvoering van de dienst altijd schriftelijk accepteren.
Bij afname van de dienst gaat de herroepingstermijn in vanaf het moment van aankoop en deze geldt tot en met 14 dagen voor de overeengekomen week. Als u spijt heeft van de service of deze annuleert nadat de herroepingstermijn is verstreken, wordt het totale bedrag van de service in rekening gebracht.
Consumentenrecht
Wij volgen de Consumentenwet en passen de volgende wetgeving toe: De Wet Koop op Afstand, internethandel, postorder- en telefonische verkoop zijn opgenomen in de Wet Koop op Afstand. (Overeenkomsten op afstand = gewone overeenkomsten op afstand zijn wanneer u via internet winkelt. Voor dergelijke overeenkomsten is de Wet koop op Afstand van toepassing.)
De belangrijkste onderdelen van de wet voor u als consument zijn het herroepingsrecht en de informatie waar u recht op heeft. De Consumentenwet is alleen van toepassing op particulieren.
Herroepingsrecht
Wanneer u een product of dienst op afstand of bij een verkoop aan huis koopt, heeft u volgens de wet het recht om de aankoop binnen 14 dagen te annuleren.
Het herroepingsrecht geldt alleen voor particulieren en het herroepingsrecht geldt niet voor bedrijfsaankopen.
Informatie
Voor verkopen aan huis dient u tevens een formulier te ontvangen dat u kunt gebruiken als u van de koop af wilt zien, evenals een informatiedocument. Het moet onder meer informatie bevatten over het herroepingsrecht en het adres en telefoonnummer van de persoon met wie u contact moet opnemen als u spijt krijgt van uw aankoop.
Verzendkosten retour
Bij overeenkomsten op afstand: als u spijt heeft van de aankoop, moet u zelf de retourzending betalen.
Niet ontvangen goederen
Indien u niet aanwezig bent bij het lossen van uw bestelling, worden de kosten die ontstaan voor het zogenaamde tolrijden in rekening gebracht. Dit omdat kosten die Polhus maakt in verband met de bezorging en retournering van uw bestelling
Houd er rekening mee dat deze kosten omvangrijk kunnen zijn (tot € 500). Bel voor prijzen.
Levering
Bij Polhus krijgt u altijd gratis verzending vanaf € 99. Normaal gesproken kan de levering direct vanuit ons magazijn worden gedaan. Levering is gepland binnen 10 werkdagen indien het product op voorraad is.
Voor levering op eilanden zonder vaste wegverbinding en Zeeuws Vlaanderen, worden verzendkosten in rekening gebracht. U wordt op de hoogte gebracht van de extra kosten na het plaatsen van de bestelling.
Lees hier meer over onze leveringsvoorwaarden.
Garantie
Polhus AB is verantwoordelijk voor eventuele fouten of schade die wordt ontdekt in verband met het uitpakken van het huisje. Beschadigde onderdelen worden kosteloos vervangen door nieuwe. Schimmelschade die kan ontstaan door onjuiste opslag bij de klant of nadat het bouwpakket is gemonteerd, valt niet onder de garantieverplichting. Gevolgkosten die ontstaan doordat een onderdeel beschadigd, onjuist of ontbrekend is, worden niet vergoed.
Er zijn een aantal verschillende varianten van de huisjes. De afbeeldingen op de website dienen te worden gezien als illustraties en voorbeelden, de afbeeldingen kunnen afwijken van handleidingen en bouwtekeningen. De tekeningen op de website gelden in het algemeen, maar wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen. Positie-indicaties kunnen per fabrikant verschillen. De juiste bouwtekening voor uw specifieke huis is bij de levering van het huisje inbegrepen. Vertrouw alleen op de meegeleverde tekeningen.
Houd er rekening mee dat het uiterst belangrijk is om het verpakkingsprotocol dat bij de levering wordt geleverd te bewaren. Het protocol vermeldt de fabricagedatum en de namen van de verpakkers die de kwaliteitscontrole hebben uitgevoerd. Bij een klacht of aanvulling is deze informatie nodig om de juiste onderdelen te kunnen leveren!
Hieronder kunt u lezen hoe u moet handelen bij een klacht!
Klacht
Onze producten zijn gemaakt van gesorteerd hout van hoge kwaliteit, geleverd door de toonaangevende boomrooierijen uit Scandinavië. Vóór het verlaten van de fabriek worden alle verpakkingen gecontroleerd op kwaliteit en inhoud. Desondanks kan het soms voorkomen dat een klant niet tevreden is en reden heeft om te klagen over het product. Het is belangrijk dat we de schade direct kunnen verhelpen. Een goed afgehandelde klacht is een garantie dat u tevreden bent en weer bij ons wilt winkelen. Om u zo snel mogelijk te kunnen helpen, is het belangrijk dat we alle informatie krijgen die nodig is om te weten om welk onderdeel het gaat. Hieronder ziet u hoe het protocol dat bij het huis wordt geleverd eruitziet. We willen de inpakdatum weten, het verpakkingsnummer en welke mensen het huis hebben ingepakt.
Fouten en beschadigingen moeten worden gedocumenteerd met foto's
De volgende gegevens zijn ook noodzakelijk
Oorzaak van de klacht: bijv. twee onderdelen waren beschadigd
Wanneer werd het product gekocht: bijv. 22.04.2006
Waar werd het product gekocht: bijv. Polhus.nl
Naam van het product: bijv. Pw3330/45
Onderdeelnummer: bijv. Pos 12
Aantal: bijv. 2 van de 22 beschadigd
Om met u in contact te komen willen we bovendien weten
Bestelnummer:
Naam:
Registreer uw klacht/retour op polhus.nl/claims